• szelvedo
  • csereauto slider
  • autoszallitas slider
  • karosszeria slider gallery
  • automosas
  • karrendezes slider
  • autofenyezes slider gallery
  • horpadas jegkar slider

Fék szerviz

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

1. fék, 2. gumiabroncs, 3. biztonsági öv, 4. világítás, 5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító. Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

 

Fékbetét
(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa
(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer. Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem. A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

Dobfék

Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet. Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?

Fékolaj
Tudta-e, hogy a fékolaj hygroscopikus?

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes. A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 °C alá. Az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 °C. Szervizünkben mértünk már 110 °C-os fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját.

Javaslatunk
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

- autópályán fékezésnél morgó hang
- fékezésnél félrehúzás esetén – nedves úton balesetveszélyes!
- túlzott gumikopás esetén
fékezésnél kormányrázás – túlterheli a futómű alkatrészeit
- fékezésnél fémes hangot hall
lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 - 1500 km után jelentkezik)
- puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút!
- túlzottan nagy fékpedálút - megnövekszik a fékút és a reakció idő.
A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével.

Polírozás

Idővel autójának lakkrétege karcossá válik, elveszíti fényét. A szennyeződések, az időjárási körülmények, a nap UV-sugarai tompítják, károsítják autója fényezését. Bár rendszeres ápolással megőrizheti, óvhatja gépkocsijának esztétikai értékét, egy professzionális felületpolírozás esetenként szinte újjá tudja varázsolni autója fényezését, visszaadva annak eredeti csillogását.

Önrész átvállalása

Amennyiben casco biztosítása terhére a javítást nálunk végezteti, a fix önrészt átvállaljuk! (max. a javítási számla 10%-áig!)

Csereautó akár ingyen!

A javítás időtartamára igény esetén csereautót biztosítunk, ami rendkívül kedvezményes áron (már napi 3 999 Ft-tól), sőt, akár díjmentesen is igénybe vehet. A csereautó napidíjak a szerviz számla összegétől függően az alábbiak szerint alakulnak:                                       

Szerviz számla összege napi díj Ft
0 - 100 000 Ft+ÁFA 3 999 Ft/nap+ÁFA
100 001 - 200 000 Ft+ÁFA 2 999 Ft/nap+ÁFA
200 001 - 300 000 Ft+ÁFA 1 999 Ft/nap+ÁFA
300 001 - 500 000 Ft+ÁFA 999 Ft/nap+ÁFA
500 000 Ft+ÁFA -felett Ft/nap

Egy javítás alkalmával a két akció (önrész átvállalása, illetve kedvezményes csereautó) közül csak az egyik vehető igénybe.