alcímsor hozzáadása (2)

Érthető, megfizethető, megbízható


Akkumulátor

Akkumulátor

Ha nehezen indul be a kocsid, valószínű az akkumulátorral van gond. Mielőbb keresd fel szervizünket, hogy kiderítsük, melyik fődarab hibás. Az akkumulátor átvizsgálása ingyenes, foglalj időpontot MOST!

Akkumulátor – Bemutatjuk

Az akkumulátor működése a technika világában járatlan gépjármű-tulajdonosoknak misztikusnak tűnhet. Pedig misztikáról szó sincs. Nem kell, hogy mindenki értsen a gépkocsikhoz. Mi azért vagyunk, hogy Neked segítsünk. Az akkumulátorral kapcsolatos gondok döntően október végétől sokasodnak meg, és ahogy eljön a tavasz, egyre kevesebb lesz rájuk a panasz. Előfordul, különösen télen, hogy indítózás közben a motor nem indul be.

  • Ha indítózás közben a motor a szokásos sebességgel pörög, akkor a gyújtással, vagy az üzemanyag-ellátó rendszerrel lehet gond.
  • Ha hallhatóan lassabban forog az önindító és a motor, akkor az akku, a vezetékrendszer, és az önindító hibája miatt nem indul be könnyen a kocsi.

Minél előbb keresd fel szervizünket, hogy kiderítsük, melyik fődarab hibás. A teljes körű átvizsgálás szervizünkben ingyenes, körülbelül 40-50 percet vesz igénybe.

Általában az akkumulátorról és működéséről
ENNYIT ÉRDEMES TUDNI

Az akkumulátor energiatároló berendezés, amely töltéskor a bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja át, vegyi energia formájában huzamosabb ideig tárolni tudja, majd kisütéskor villamos energiává alakítja vissza.

Az akkumulátorra fogyasztót kapcsolva (kisütés) az akkumulátor úgy működik, mint egy galvánelem, a töltésszétválasztó folyamat közben elektródáinak anyaga átalakul. Amikor ez a folyamat teljesen végbement, az akkumulátor kisütött állapotba kerül, a kezdeti feszültségértéke lecsökken.

A töltés során a pólusaira adott feszültség hatására töltőáram alakul ki (ilyenkor az akkumulátor mint fogyasztó energiát vesz fel), melynek hatására ez a vegyi folyamat fordított irányban megy végbe, és az elektródák anyaga eredeti állapotba kerül vissza. A folyamat végén az akkumulátor feltöltődött, és ismét képes energiát szolgáltatni.

Az akkumulátor kapocsfeszültsége a kisütés során folyamatosan csökken, a töltés során folyamatosan nő. Ha kisütés közben kapocsfeszültsége a – típusától függő – érték alá esik, az akkumulátor kisült, a kisütést be kell fejezni, mert a további terhelés az akkumulátor károsodását okozhatja. A töltést szintén be kell fejezni, amikor a kapocsfeszültség a töltésre megadott értéket eléri.

Az autóakkumulátor
LEGTÖBB GOND TÉLEN LEHET VELE

A gépkocsikban ún. savas ólomakkumulátorokat alkalmaznak, melyek névleges cellafeszültsége 2V. Az általánosan használt 12 V-os akkumulátor 6 darab, sorosan kapcsolt cellát tartalmaz.

Van gondozásmentes akkumulátor, ez ma az elterjedtebb, és van hagyományos, gondozást igénylő akkumulátor.

Egy gépjárműindító akkumulátor címkéjén (adattábláján) megtalálható: a gyártó neve, az akkumulátor típusa (pl. PERION 2000 A2262), fajtajelölése (pl. abszolút gondozásmentes, hibrid rendszerű, kalciumos ólomötvözettel gyártott) és főbb elektromos paraméterei, pl. 12 V, 62 Ah. 420 A (MSZ) 550 A, (SAE) valamint a termék egységes termékazonosító kódja (ETK) a pontos és félreérthetetlen azonosítás céljából.

Az akkumulátor feladata:
  • beindítja a gépjárművet
  • energiát szolgáltat a gépjármű elektromos fogyasztóinak (fényszórók, riasztó, ablakfűtés, ablaktörlő lapátok, fedélzeti számítógép, stb.)


Az akkumulátor VESZÉLYFORRÁS! Nem használható az alapvető biztonsági rendelkezések betartása nélkül! A túltöltés ugyanúgy tönkreteheti az akkumulátort, mint a lemerülés! Ez különösen nagy problémát okozhat nagy belső ellenállással rendelkező akkumulátorok esetén, ha nagy teljesítésű fogyasztóval terhelik, mint az autó önindítója. Az akkumulátorra akkor hárul a legnagyobb terhelés, amikor az elektromos fogyasztókat úgy használjuk, hogy közben a gépjárműmotor nem jár.

Kapacitása

Az akkumulátor kapacitása az a villamosenergia-mennyiség, amely a gépjármű fogyasztóinak ellátásához szükséges. A csereakkumulátor kapacitásának nagyobbnak kell lennie, mint az eredetié volt.

Teljesítménye

A gépjármű beindításához pillanatnyi áramfelvétel szükséges. Minél nagyobb az akkumulátor teljesítménye, annál könnyebben indítható a gépjármű. Két azonos méretű és kapacitású akkumulátor között az eltérő teljesítményük tesz különbséget.

Gondozásmentes autóakkumulátor
A LEGPRAKTIKUSABB

Ma a legtöbb gépjárműben már karbantartásmentes, abszolút gondozásmentes akkumulátor van. Ezeknél a többnyire teljesen zárt típusoknál desztillált víz utántöltése nem lehetséges, a garantált élettartama alatt erre nincs is szükség. Önkisülési veszteségük minimális. Egyes típusok árammal feltöltve több évig tárolhatók.

Hagyományos akkumulátor
JÓ TUDNI

Karbantartása
  • az akkumulátort és a pólusokat tartsd tisztán, szárazon
  • az akkumulátort ne tartsd feltöltetlen állapotban
  • minden kisülés után a lehető leghamarabb töltsd fel


Általános érvényű, hogy a feltöltött akkumulátor az önkisülés miatt csak egy bizonyos ideig tárolható. Ezért tanácsos az akkumulátorokat minden hosszabb ideig tartó üzemen kívül helyezés előtt után tölteni.

Vizsgálata, lehetséges meghibásodásai – A legtöbb hibát feszültségméréssel, savsűrűség-vizsgálattal és szemrevételezéssel ki lehet deríteni.

  • Savszennyeződés: a sav eliszaposodik, színe barnává, zavarossá válik.
  • Ha egy vagy két cellában jelentősen eltér a savsűrűség: két cella között szivárgás, illetve rövidzárlat van, vagy a cellaösszekötő megszakadt.
  • Töltés után egyenletesen alacsony savsűrűség: az akkumulátor túl sokáig állt töltetlenül.
  • Levált etikettek, magas vízfogyasztás: az akkumulátort túltöltötték.
  • Benzin- illetve ecetszag: az akkumulátorba alkoholt, vagy benzint töltöttek.
  • Megolvadt pólus: a pólusnál rövidre zártak, amikor szerszámmal a gépjárműhöz, vagy a töltőkészülékhez csatlakoztatták.
 
Meghibásodásának okai
  • Az akkumulátor meghibásodásának gyakran a hibás vagy a rosszul, illetve utólagosan beszerelt elektromos berendezések az okai.
  • Lemerült akkumulátor oka lehet a meghibásodott fényszóró, a nagyon rövid távok megtétele, vagy a túl sok áramfogyasztó berendezés. Az akkumulátor nem töltődik fel teljesen, és az aktív massza egy része inaktívvá válik. Ennek következménye a kapacitásveszteség és az indítóerő csökkentése.
  • Túltöltött akkumulátor oka a meghibásodott feszültségszabályzó. Erre utal, ha a fényszóró lámpái gyakran kiégnek.
  • A túl alacsony akkumulátorkapacitás miatt az akkumulátor túlzott igénybevételnek van kitéve, ez az akkumulátor károsodásához vezet.

Add meg az autódnak amit megérdemel

Rólunk mondták

Bartos Violetta
Tovább olvasom
Nagyon segítőkészek, udvariasak. Munkájukban alaposak és precízek.
Ábrahám Mercédesz
Tovább olvasom
Segítőkészek, nyitottak szinte bármilyen típusú autóhoz 😊
Mester Ágnes
Tovább olvasom
Szépen kijavították az autó rozsdás részeit nagyon korrekt áron. A kommunikáción lehet egy picit fejleszteni, de ez nem von le semmit a munka kiváló minőségéből.
Tóth Zsolt
Tovább olvasom
Egy különös eset miatt 10 napon belül két alkalommal is hozzájuk fordultunk két külön járművel. Mindkét alkalommal nagyon korrekt munkát végeztek, a megbeszélt határidőre. Igazából két 5 csillagot kellene adnom. Külön említést érdemel, a munkafelvételen dolgozó munkatárs hozzáállása, türelme, jóindulata, profizmusa. Javaslom.
Kadarkuti Ildikó
Tovább olvasom
2 évvel ezelőtt vásároltunk tőlük egy autót azóta sem volt semmi gondunk vele. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket!
Horváth Péter
Tovább olvasom
Olajcserére mentem.Gyorsan profin dolgoznak.Anyag árat számolnak,munkadíjat nem.
Előző
Következő