A Délity Karosszéria kárrendezési központjában, előre egyeztetett időpontban jogosult saját hatáskörben a biztosítók részére kárszemlét végezni.
A Délity Karosszéria saját hatáskörű kárszemle esetén a Biztosító Társaságok meghatalmazottjaként a Biztosítási törvény vonatkozó fejezeteinek betartása mellett kiképzett kollégáink azonosítják a károkat, rögzítik a Biztosítók által rendszeresített rendszerben az előírt káranyagokat és ezeket elektronikus úton feldolgozva képviselik ügyfeleinket a kárrendezési folyamatban.
A baleset sohasem jön jókor, de előre felkészülhetünk a váratlan eseményekre is. Ha előre átgondolod, hogy baj esetén mit fogsz tenni, esetleg magadnál tartod a szükséges telefonszámokat is, akkor a bajt okozó helyzetben is meg tudod találni a jó megoldásokat.
Bármelyikünket érheti baleset közúti közlekedés közben. Baleset okozta pánikunkat csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban.
Érdemes megjegyezni, mik a teendőink ilyenkor:
A balesetben vétlen autó sofőrnek kárigényét annál a biztosítónál kell bejelentenie, melynél a kárt okozó jármű kötelező biztosítását megkötötték. A károkozó jármű vezetője a kgfb alapján nem számíthat kártérítésre. Ha van az autójára CASCO biztosítása, akkor e szerződés alapján fordulhat kártérítésért a saját biztosítójához.
A biztosított 8 napon belül köteles saját biztosítójának a balesetről a bejelentést megtenni.
A károsult 30 napon belül köteles kárigényét a károkozó biztosítójának bejelenteni.
Amennyiben bármelyik fél ezen kötelezettségének nem tesz eleget, és emiatt lényeges kérdések kideríthetetlenekké válnak, a biztosító mentesülhet kártérítési kötelezettsége alól.
A biztosító kártérítési ajánlata
A benyújtott kárbejelentőlap, az adatok és azt követő kár szemle elvégzésekor készült jegyzőkönyv alapján a biztosító össze fog állítani egy ajánlatot a kártérítésre. Elképzelhető, hogy ez egy gyorsított kárrendezési ajánlatot is tartalmaz – ez egy gyorsan kifizethető készpénzes ajánlat, ami viszont legtöbbször lényegesen alacsonyabb annál, mint amit a jármű szakszerű javítását követően, a benyújtott számlák alapján kellene kifizetniük.
A károsult kárigénye
Szakszerű kártérítési igény nélkül nem fog menni…
A kárrendezés folyamatáról fontos tudni, hogy valójában nem a biztosító dönt a felmerült kár mértékéről, hanem a károsult nyújtja be kárigényét a biztosítónak. A biztosító a benyújtott kárigényt fogja elbírálni és az alapján dönt a kifizetendő összegről.
A MEGFELELŐ KÁRIGÉNY BENYÚJTÁSA A FOLYAMAT LEGNEHEZEBB LÉPÉSE.
Fontos! A károsultnak pontosan tájékozottnak kell lennie arról, hogy milyen jogcímen számíthat kártérítésre, s hogy kérelme pozitív elbírálásához milyen dokumentumokra van szükség. Sem a biztosító, sem a bíróság nem fog olyan kártérítést megítélni, melyet a károsult nem kért.
Mindenképpen azt javasoljuk, hogy kárrendezési szakember közreműködése nélkül ne állíts össze és ne nyújts be kárigényt! A benyújtott dokumentum minden egyes pontjának pontosságát és indokoltságát vizsgálni fogja a biztosító. A legkisebb tévedés vagy feledékenység elég ahhoz, hogy egy-egy tételt ne tartsanak megalapozottnak, vagy ne az általad feltüntetett összegben fogadják el.
A kárigény benyújtásának nincs kötelezően előírt formája és semmi nem határozza meg azoknak az iratoknak a körét sem, melyek kötelezőek lennének az igény érvényesítéséhez. A károsultnak kell mindenre tekintettel lennie, s neki kell arról gondoskodnia, hogy a benyújtott iratok teljes körűen alátámasszák a kárigényét. Ennek az anyagnak az összeállítása rendkívül aprólékos, jogi és szakértői feladat. Ezért javasoljuk, hogy bízza kárrendezési szakértőre a kárigény szakszerű összeállítását.
A legfontosabb és egyben legnehezebb lépés tehát a megfelelő kárigény összeállítása.
A gépjármű kárbejelentés után a biztosító először elvégzi a fedezet ellenőrzését, azaz megvizsgálja, hogy a károkozónak van-e érvényes (kockázatban álló, illetve díjjal rendezett) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása a károkozó járműre. Ha a biztosítási fedezet rendben van, akkor a kötelező biztosító kárszakértője (sok esetben egy független kárszakértő) két munkanapon belül felveszi a kapcsolatot a kár rendezésére hivatott szervizzel.
A gépjármű kárbejelentést követő kárfelvétel során a kárszakértő az összes sérülést rögzíti a kárfelvételi jegyzőkönyv kitöltésével. Eközben elkezdi a jogalap kivizsgálását is, azaz összeveti a sérüléseket a gépjármű kárbejelentésben szereplő körülményekkel. Itt rendkívül fontos a károsult számára, hogy egy profi kárképviseleti szakemberekből álló javítói bázisra bízza magát, mert a jól megalapozott kárbejelentés és a kárfelvétel során jelenlévő, a kárszakértővel szakmai kérdésben állást foglaló szakember jelenléte már fél siker!
A szakértő és a kárrendező a sérülések kárfelvételi jegyzőkönyvben történő rögzítése, után számításokat is végez. A kárszakértő kárfelmérése és kalkulációja után a biztosítótársaság ellenőrzi, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható és a jogalapi-fedezeti visszaigazolás, (hitellevél) a szerviz részére megérkezik, elkezdődhet a gépjármű javítása.
A káreseménytől a tökéletesen helyreállított jármű használatbavételéig teljes körű biztosítási ügyintézéssel szolgálunk. A kárrendezés folyamatáról fontos tudni, hogy valójában nem a biztosító dönt a felmerült kár mértékéről, hanem a károsult nyújtja be kárigényét a biztosítónak. A biztosító a benyújtott kárigényt fogja elbírálni és az alapján dönt a kifizetendő összegről. A megfelelő kárigény benyújtása a folyamat legnehezebb lépése. Fontos! A kártérítés a biztosító kiadása. A biztosító is ugyanúgy működik, mint minden más vállalkozás. Az Tőled beszedett díj a biztosító bevétele, a kifizetendő kártérítés pedig a biztosító kiadásai között az egyik legnagyobb. így igyekeznek minél alacsonyabbra szorítani a kifizetett összegeket.
A károsultnak pontosan tájékozottnak kell lennie arról, hogy milyen jogcímen számíthat kártérítésre, s hogy kérelme pozitív elbírálásához milyen dokumentumokra van szükség. Sem a biztosító, sem a bíróság nem fog olyan kártérítést megítélni, melyet a károsult nem kért. A legfontosabb és egyben legnehezebb lépés tehát a megfelelő kárigény összeállítása.
A valóságban sokszor az autó elkészülte, a számlák és egyéb szükséges dokumentumok benyújtása után a 3 hónapos határidőnél is sokkal hosszabb időket kell várni ahhoz, hogy egy közlekedési baleset után a kártérítési összeg kifizetésre kerüljön. Ennek a fő oka az, hogy a határidő mindig az iratok beérkezésének az időpontjától számítódik. A biztosító tehát (talán) jogosan hosszabbítja a határidőket, ha akár egy lényegtelennek tűnő kis nyilatkozat vagy más irat hiányzik az ügyintézésből. Amíg nincs egyben minden irat hiánytalanul, addig nem indul el a folyamat. A törvény ugyan a nélkülözhetetlen iratokról szól, de nem határozza meg pontosan ezek körét. A biztosító pedig nyugodtan hivatkozhat arra, hogy a szóban forgó, hiányzó irat miért nélkülözhetetlen az eljárás szempontjából.
Ezek után jogosan merülhet fel bennünk az a kérdés, hogy a számlás kárrendezésnél a biztosítási kárösszeg térítését megelőzően a javítási költség kinek terhe?
Kárrendezési központunk ELŐFINANSZÍROZZA a javítást, és a biztósító társaságokkal direktbe rendezi a kárt.
Vállalkozás esetén a gépjármű kárbejelentő lapot a tulajdonosnak bélyegzővel ellátva kell aláírnia.
Szeretnénk Neked adni 2 dolgot még azelőtt, hogy bezárnád az oladalt