Szolgáltatások


Időtartam: 2022. november 24. – 2023. január 13.
A feltüntetett árak egységesen bruttó Forintban értendők.
FONTOS: Az alábbi akciók mindegyikére vonatkozik, hogy kedvezőtlen makrogazdasági hatások következtében a lent feltüntetett akciós árakat visszavonhatjuk. Minden akciós változásról, illetve akciók visszavonásáról ügyfeleinket weboldalunkon keresztül előzetesen értesítjük!
Ha autód gumiabroncsa helytelenül kopik, ha az autó félrehúz, rázódik, vagy nem áll egyenesen a kormány; keresd fel szervizünket.
Az átvizsgálás során
A kerék felületén megjelenő abnormális elváltozások utalhatnak a gumiabroncs túlzott sebesség, túlsúly okozta nagy igénybevételére, vagy a gépjármű mechanikai hibájára. Gyakran a nem megfelelő futómű-geometria okozza a gyors gumiabroncskopást.
Ilyenkor javasoljuk a futóműállítást, amivel megelőzheti a nagyobb kopást, és egyben érezhetően jobb lesz a kocsi úttartása. Futóművet állítani csak megfelelő állapotú gumiabronccsal lehet!
A gumiabroncs
A gumiabroncs a használata során komoly igénybevételnek van kitéve, ezért nagyon összetett a szerkezete. Előállításukkor különböző gyártási technológiával, különböző összetételű gumit, más vázszerkezetet (karkaszt) használnak. Erre azért van szükség, mert különböző használati szempontokat vesznek figyelembe (téli, nyári, teher, sport, stb.).
A gumiabroncs a használata során kopik, sérül, elöregszik, ekkor ki kell cserélni. Az abroncsok újrafutózását nem javasoljuk, mert ez esetben csak a futófelületet újítják fel, de a váz szerkezete a régi marad! Előfordul, hogy a futófelület leválik, és balesetet okoz! Már 1-2 éves abroncson elkezdődik a szilárdságának csökkenése, az úgynevezett öregedés.
A forgalombiztonság egyik szükséges feltétele a kifogástalan állapotú gépjárműabroncsok alkalmazása. A közúti balesetek mintegy felében a gumiabroncs valamilyen szerepet játszik!
Több szempont alapján ajánlunk gumiabroncsot:
205/45 R16 83 V
EU abroncscímke
A gyártó köteles a gumit tesztelni, címkével ellátni, mely segít a választásban.
A címkén lévő adatok:
A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömegközéppontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futóműalkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.
Centríroztasd (egyensúlyoztasd ki) kerekeidet 10-15 ezer kilométerenként! A centrírozás során a felnikre cinksúlyokat teszünk, ezáltal hozzuk egyensúlyba a kerekeket.
Az általunk forgalmazott gumiabroncsok teljes élettartamára garanciát biztosítunk, vállaljuk, hogy térítésmentesen centrírozzuk a kereket, és javítjuk meg az esetleges defektet.
Szervizünk raktárkapacitása lehetővé teszi ügyfeleink gumiabroncs-garnitúráinak szezononkénti tárolását. Akár magánszemélyek, akár céges partnereink abroncsait megőrizzük, regisztráljuk, kérésre állapotáról szakszerű véleményt mondunk.
Akkor cseréltesd ki a gumiabroncsot, ha
Szervizünk ajánlása: cseréltesd egyformára mind a négy keréken a gumiabroncsot! Ekkor van a legnagyobb biztonságban!
A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a megfelelő gumi kiválasztása és karbantartása alapvetően fontos a biztonságos közlekedésben.
A gumi 2mm alatti mintamélységnél már egyre kevésbé látja el a feladatát, bár az előírt minimális profilmélység 1.6mm. A nyárigumi ideális mintamélysége legalább 3mm, a téligumié legalább 4 mm.
Kopott abroncsokkal – különösen vizes úton – ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! A lekopott járműabroncs a víztócsákon könnyen megcsúszik (ez az úgynevezett aquaplaning), mivel nem szorul ki a víz az érintkező felületek közül. A gépjármű kormányozhatatlanná, irányíthatatlanná válik.
Egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.
Jó tanács: 10 éves abroncsköpenyt még kifogástalan futófelület esetén is szereljünk le a gépjárműről. Tízéves gumiabroncs vázszerkezete elöregszik, kevésbé viseli el a külső behatásokat, a nagy sebességet, könnyen szálszakadás léphet fel, aminek a következménye a durrdefekt.
A megengedett sebességnél ne hajtsunk gyorsabban! A túlterhelés nagy igénybevételt jelent az abroncsnak, mely fokozott melegedéssel, deformálódással jár, a vázszerkezet szétrobbanhat, mely durrdefektet okozhat; felgyorsul a gumikopás, az elhasználódás. A gumiabroncson fel van tüntetve a maximálisan megengedett km/h sebesség.
Havonta legalább egyszer vizsgáltasd át abroncsaid állapotát: a guminyomást és a felületi elváltozásokat.
Charles Goodyear, amerikai kémikus-fizikus 1830-as évek végén felfedezte a vulkanizálást, ennek köszönhetően terjedt el a tömörgumi.
A légabroncsot 1845-ben találta fel Robert William Thomson skót matematikus-mérnök, de ekkor még nem tulajdonítottak neki jelentőséget, hamar feledésben merült.
Thomson feltalálásától függetlenül John Boyd Dunlop skót állatorvos 1888-ban véletlenül jött rá a levegőt magába záró gumiabroncs használhatóságára. 1890-ben nyitotta meg első abroncsgyárát Dublinban.